سفیر اتریش در ایران در جریان بازدید از مرکز و ستاد فرماندهی مدیریت بحران شهر تهران از آمادگی وین برای همکاری با تهران در حوزه انتقال تجارب مشترک مدیریت حوادث و سوانح و ارتقای ظرفیت تاب آوری تهران در حوزه حوادث و سوانح خبر داد.

 

دکتر استفان شولتس سفیر اتریش که به همراه یک هیات اقتصادی در این بازدید حضور داشت، ضمن تسلیت به مناسبت جان باختگان زلزله اخیر کرمانشاه به تجربیات قابل توجه اتریش در مدیریت سوانح طبیعی و نیز حوادث انسان ساخت اشاره کرد و گفت: تبادل تجربیات تهران و وین در این حوزه گامی است در مسیر توسعه روابط دو کشور که رییس جمهوری ایران بر آن تاکید دارند و در حال حاضر زمینه های توسعه روابط دو جانبه فراهم آماده است.

وی به ضرورت بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت حوادث و سوانح اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی در اتریش در این حوزه فعال است و انتقال این تجربیات زمینه ساز مشارکت بخش های خصوصی میان دو کشور است.

دکتر فورست هوفر رییس مرکز مدیریت ریسک و سوانح ضمن اشاره به تاریخچه حضور نیروهای داوطلب در حوادث و بحران ها به ارائه گزارشی در خصوص مکانیزم مدیریت سوانح ملی و بین المللی و نقش ارتش پرداخت.

در ادامه هیات اقتصادی همراه سفیر اتریش از سامانه شرکت توسعه و نوآوری شهر که در محوطه بیرون سالن همایش مستقر بود دیدن کردند.

آقای فورستن هوفر بنیانگذار فرایند تشکیل گروه مشورتی بین المللی عملیات جستجو و نجات پس از بازدید از سامانه مدیریت بحران توسعه و نوآوری شهر اذعان نمودند که این سامانه یک محصول نوآورانه و خلاقانه منحصر به فرد بوده و قابلیت فراگیر شدن در تمامی کشورها را جهت مدیریت بحران از جمله بلایای طبیعی و مواردی چون هجوم توریست ها خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *