در روز اول این کنفرانس نقش جدید شرکت های خصوصی در حمایت از ساختارهای موجود در مدیریت بحران مورد بررسی قرار گرفت.

 

دکتر رضا حاج علی بیگی مدیر عامل شرکت توسعه و نوآوری شهر در نهمین کنفرانس بین المللی مدیریت جامع بحران که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزاری شد، گفت: تقویت همکاری بخش خصوصی با بخش عمومی (دولتی) و سایر ذینفعان در راستای تحقق اهداف چارچوب سندای به منظور  ایجاد جوامع مقاوم در برابر سوانح  لازم و ضروری است . همچنین بخش خصوصی باید اجازه داشته باشد تا با اجرای پروژه های مفید  همراه با نتایج لازم برای دستیابی به شاخص های اجتماع تاب آور تلاش کند.
وی افزود: تسهیل نحوه تبادل تجربه و دانش و نیز چگونگی اجرای پروژه های موثر و ملموس در زمینه کاهش خطرسوانح از طریق بخش خصوصی می تواند کمک موثری برای  کنترل و کاهش تبعات بحران باشد.
وی در ادامه با اشاره به راه اندازی سیستم هایی مثل چهره بانک که توانایی شناسایی افراد را بدون هرگونه کارت شناسایی داشته و شهرنت ها در محلات، از این سامانه ها به عنوان الگوهایی نوین برای استفاده در مدیریت بحران نام برد که توسط این شرکت طراحی، اجرا  و توسعه یافته است.

این نرم افزار که براساس آن امکان ارائه خدمات بانکی در خودپردازها از طریق شناسایی چهره و بدون ارائه کارت بانک فراهم می شود و این سیستم به خصوص در زمان وقوع بحران ها و حوادث می تواند کارکرد موثر داشته باشد یا براساس خدمات مشابه تنظیم شود.وی یادآور شد: می توان با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران حرکت در این مسیر را آغاز کرد و با استفاده از امکانات بالقوه بخش خصوصی مدیریت ریسک و بحران را شتاب بخشید.

دکتر بیگی در مورد نرم افزار من زنده ام افزود: اپلیکیشن ” من زنده ام ” با قابلیت نصب بر روی گوشی تلفن های همراه طراحی شده است.
با این فن آوری مبتنی بر ارتباطات فرد زیرآوار گرفتار شده می تواند موقعیت خود را به اطلاع دوستان و اقوام برساند و در عین حال هدایتگر تیم های جست و جو نجات برای یافتن موقعیت خود باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *