عملیاتی شدن زیرساخت ریال دیجیتال

عملیاتی شدن زیرساخت سرویس ریال دیجیتال در اپلیکیشین همراه شهر پلاس

یکی از جدیدترین ابزارهای پرداخت، ریال دیجیتال است که همان ریال رایج به شکل دیجیتالی و جایگزین پول ملی است. ریال دیجیتال می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور و کاهش تورم ایفا کند.

از مزایای ریال دیجیتال می‌توان به افزایش ارزش پول ملی، کاهش تقاضا برای پول نقدی و چاپ اسکناس، مبارزه با پولشویی، تسهیل در نقل و انتقال پول، انجام معاملات مالی برون مرزی و خدمات بانکی بدون واسطه اشاره نمود.

با توجه به اینکه ریال دیجیتال می‌تواند یکی از ابزارهای مهم مبادله تلقی شود و در حوزه پرداخت فرآیند کمک شایانی به نقل و انتقالات نماید، لذا به همین منظور بانک شهر از آبان ماه سال گذشته آمادگی خود را جهت همکاری در پروژه ریال دیجیتال به‌عنوان عضو متولی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و به جمع اعضای متولی زیست‌بوم ریال دیجیتال در شبکه بانکی پیوست.

ریال دیجیتال از طریق بانک‌های عامل توزیع شده است و این بانک‌ها باید برای قابل استفاده شدن این پول برای کاربران، نرم‌افزارهای لازم را توسعه دهند؛ این مهم در اپلیکیشن همراه شهر پلاس با تلاش و پشتکار متخصصین فنی معاونت فناوری اطلاعات بانک شهر، هولدینگ فناوری اطلاعات و شرکت توسعه و نوآوری شهر میسر گردیده است.

اخبار مرتبط